Kontakta oss

Har du frågor om pågående inspektionsärenden kontaktar du din inspektör. Här hittar du mer information om hur du kontaktar våra inspektörer.

Kontakt via e-post

Vid frågor om lön, anställningsavtal, kollektivavtal eller rätt till semester hänvisar vi till de lokala fackförbunden alternativt arbetsgivarorganisationerna då detta inte regleras i arbetsmiljölagstiftningen.

Använd e-tjänster och blanketter när du bland annat ska anmäla arbetsskada, ansöka om att hantera asbest och anmäla till utstationeringsregistret.

I våra registertjänster kan du bland annat registrera utstationerad personal, söka efter certifierade företag och söka i vårt arbetskaderegister.

Använd våra blanketter när du bland annat ska förhandsanmäla för byggarbetsplats. Det finns även blanketter för medicinska kontroller och för skyddsombud.

På vår sida E-tjänster och blanketter hittar du mer information om att anmäla, ansöka och använda våra blanketter.

E-tjänster och blanketter

Vi får många frågor om

Så här kontaktar du oss

Telefon: 010-730 90 00 

Vi besvarar dina frågor om arbetsmiljö och ger dig stöd i användningen av våra e-tjänster. Du kan även tipsa oss om missförhållanden på en arbetsplats.

Allmänna frågor: 09.00 – 14.00, lunchstängt 12.00 – 13.00.

E-tjänster och tips: 09.00 – 15.00, lunchstängt 12.00 – 13.00.

Om du vill lämna ett tips om missförhållanden på en arbetsplats eller göra en arbetstagares anmälan kan du också göra det via ett digitalt formulär.

Tips och arbetstagares anmälan

Jourtelefon

08-737 15 55

(vardagar 16.30 - 08.00 samt lördagar och söndagar)

Jourtelefonen är öppen efter kontorstid och du kan använda den om ditt ärende gäller allvarliga olyckor, allvarliga tillbud, dödsfall eller skyddsombudsstopp.

Blev du hjälpt av informationen på den här sidan?

Tack för din medverkan. Du har nu hjälpt oss att förbättra av.se.

Senast uppdaterad 2018-10-22