Kontakta oss

Frågor om inspektionsärenden

Har du frågor om pågående inspektionsärenden kontaktar du din inspektör. Här hittar du mer information om hur du kontaktar våra inspektörer.

Kontakt via e-post

Frågor om lön, anställningsavtal med mera

Vid frågor om lön, anställningsavtal, kollektivavtal eller rätt till semester hänvisar vi till de lokala fackförbunden alternativt arbetsgivarorganisationerna då detta inte regleras i arbetsmiljölagstiftningen.

Anmäl, ansök och sök via e-tjänster och blanketter

Använd e-tjänster och blanketter när du bland annat ska anmäla arbetsskada, ansöka om att hantera asbest och anmäla till utstationeringsregistret.

I våra registertjänster kan du bland annat registrera utstationerad personal, söka efter certifierade företag och söka i vårt arbetskaderegister.

Använd våra blanketter när du bland annat ska förhandsanmäla för byggarbetsplats. Det finns även blanketter för medicinska kontroller och för skyddsombud.

På vår sida E-tjänster och blanketter hittar du mer information om att anmäla, ansöka och använda våra blanketter.

E-tjänster och blanketter

Just nu får vi många frågor om

Så här kontaktar du oss

Telefon: 010-730 90 00

(vardagar 08.00-16.30)

Vi besvarar dina frågor om arbetsmiljö och ger dig stöd i användningen av våra e-tjänster. Du kan även tipsa oss om missförhållanden på en arbetsplats.

Om du har en allmän arbetsmiljöfråga är du också välkommen att skicka in den via vårt kontaktformulär.

Kontaktformulär

Jourtelefon

Endast vardagar efter 16.30 fram till 08.00 samt lördagar och söndagar

08-737 15 55

För att vi ska kunna besvara dina kommentarer behöver du uppge en e-postadress. Har du en sakfråga hänvisar vi till vårt kontaktformulär.

Kontaktformulär

Senast uppdaterad 2017-04-11