Kontakta oss

Har du frågor om pågående inspektionsärenden kontaktar du din inspektör. Här hittar du mer information om hur du kontaktar våra inspektörer.

Kontakt via e-post

Vid frågor om lön, anställningsavtal, kollektivavtal eller rätt till semester hänvisar vi till de lokala fackförbunden alternativt arbetsgivarorganisationerna då detta inte regleras i arbetsmiljölagstiftningen.

Använd e-tjänster och blanketter när du bland annat ska anmäla arbetsskada, ansöka om att hantera asbest och anmäla till utstationeringsregistret.

I våra registertjänster kan du bland annat registrera utstationerad personal, söka efter certifierade företag och söka i vårt arbetskaderegister.

Använd våra blanketter när du bland annat ska förhandsanmäla för byggarbetsplats. Det finns även blanketter för medicinska kontroller och för skyddsombud.

På vår sida E-tjänster och blanketter hittar du mer information om att anmäla, ansöka och använda våra blanketter.

E-tjänster och blanketter

Vi får många frågor om

Så här kontaktar du oss

Telefon: 010-730 90 00 (Allmänna frågor har stängt måndag 13 augusti)

(vardagar 08.00-16.30)

Vi besvarar dina frågor om arbetsmiljö och ger dig stöd i användningen av våra e-tjänster. Du kan även tipsa oss om missförhållanden på en arbetsplats.

Vecka 33, den 14-17 augusti, har allmänna frågor begränsade öppetider och nås mellan 08.00-12.00. Måndag 13 augusti har allmänna frågor helt stängt.

Allmänna frågor: 08.00-15.00.

E-tjänster och tips: 08.00 – 16.30.

Om du har en allmän arbetsmiljöfråga är du också välkommen att skicka in den via vårt kontaktformulär.

Kontaktformulär 

Jourtelefon

Endast vardagar efter 16.30 fram till 08.00 samt lördagar och söndagar

08-737 15 55

Blev du hjälpt av informationen på den här sidan?

Tack för din medverkan. Du har nu hjälpt oss att förbättra av.se.

Senast uppdaterad 2018-06-13