Lättläst
Det här är Arbetsmiljöverkets lättlästa sidor.
Här kan du läsa vad Arbetsmiljöverket är
och vad vi arbetar med.
Du kan också läsa vilka regler som styr din arbetsmiljö
och hur vi ser till att reglerna följs.
Med arbetsmiljö menas den fysiska
och psykiska miljön på arbetet.
Texten är lättläst.
Här finns inga svåra ord eller långa meningar.
I menyn till vänster ser du vad som finns
på våra lättlästa sidor.
Klicka på de ord du vill läsa mer om.
Då kommer du till en annan lättläst sida.
Senast uppdaterad 2020-10-02