Lättläst

sko

Det här är Arbetsmiljöverkets lättlästa sidor.
Här kan du läsa vad Arbetsmiljöverket är och
vad vi arbetar med.

Du kan också läsa vilka regler som styr din
arbetsmiljö och hur vi ser till att reglerna följs.
Med arbetsmiljö menas den fysiska
och psykiska miljön på arbetet.

Texten är lättläst.
Här finns inga svåra ord eller långa meningar.
I menyn ser du vad som finns på våra lättlästa sidor.
Klicka på de ord du vill läsa mer om.
Då kommer du till en annan lättläst sida.

Blev du hjälpt av informationen på den här sidan?

För att vi ska kunna besvara dina kommentarer behöver du uppge en e-postadress. Har du en sakfråga hänvisar vi till vårt kontaktformulär.

Kontaktformulär

Senast uppdaterad 2015-08-05