Åter till startsidan
KundvagnLogga in
 
0 produkter 0,00 kr

Diarieärenden

Vad är ett diarium?

Alla myndigheter är skyldiga att föra ett register över de allmänna handlingar som finns hos myndigheten. Inom Arbetsmiljöverket har vi ett så kallat ärendediarium. Det innebär att alla handlingar som tillhör ett och samma ärende registreras under samma diarienummer. Merparten av Arbetsmiljöverkets ärenden diarieförs.

Vilka ärenden redovisas?

Alla diarieförda ärenden redovisas. Du kan se när ett ärende har startat, diarienumret, ärendemening och om ärendet är pågående eller avslutat. Ärenden ligger kvar och visas i listan en månad efter det att det är avslutat. Om det är ett ärende som rör en specifik arbetsplats kan du också se arbetsställets namn och orten där arbetsstället ligger.

Vad redovisas inte?

Personuppgiftslagen, PUL, reglerar hur personuppgifter får hanteras. Inga personnamn visas i ärendena. Där ett ärende innehåller en personuppgift i form av ett namn ersätts detta med ”förnamn efternamn”. Namn på juridiska personer, till exempel namn på företag och myndigheter visas.

piloff   Sök ärenden

Klicka här för att skriva ut sidan i en printervänlig version.
© Arbetsmiljöverket, Lindhagensgatan 133, 112 79 Stockholm, Tfn: 010-730 90 00, Fax: 08-730 19 67Upp till sidans topp
[ Kontakta oss | Om webbplatsen | arbetsmiljoverket@av.se ]
Direkt till sidans huvudinnehåll [alternativt tryck alt S]Om webbplatsen [snabbkommando alt 0]Startsidan [snabbkommando alt 1]Aktuellt [snabbkommando alt 2]Webbkartan [snabbkommando alt 3]Söksidan [snabbkommando alt 4]Vanliga frågor och svar [snabbkommando alt 5]Hjälpsidan [snabbkommando alt 6]Kontakta oss [snabbkommando alt 7]