Åter till startsidan
KundvagnLogga in
 
0 produkter 0,00 kr
2008-04-02

Anmäl inte skyddsombud till Arbetsmiljöverket

Från och med den 8 april 2008 ska man inte längre lämna uppgifter om skyddsombud och skyddskommitté till Arbetsmiljöverket. Det är konsekvensen av beslutade ändringar i 10 § i arbetsmiljöförordningen.

Däremot ska man även i fortsättningen meddela arbetsgivaren skyddsombudets namn, adress, skyddsområde och för vilken tid uppdraget gäller. Det ska göras skriftligen och så snart som möjligt av den organisation eller de arbetstagare som har valt skyddsombudet. Om ett skyddsombud ersätts ska man också ange vilken person det nya skyddsombudet ersätter.

Länk till arbetsmiljöförordningen http://www.riksdagen.se/webbnav/index.aspx?nid=3911&bet=1977:1166

Klicka här för att skriva ut sidan i en printervänlig version.
© 2014 Arbetsmiljöverket, Lindhagensgatan 133, 112 79 Stockholm, Tfn: 010-730 90 00, Fax: 08-730 19 67Upp till sidans topp
[ Kontakta oss | Om webbplatsen | arbetsmiljoverket@av.se ]
Direkt till sidans huvudinnehåll [alternativt tryck alt S]Om webbplatsen [snabbkommando alt 0]Startsidan [snabbkommando alt 1]Aktuellt [snabbkommando alt 2]Webbkartan [snabbkommando alt 3]Söksidan [snabbkommando alt 4]Vanliga frågor och svar [snabbkommando alt 5]Hjälpsidan [snabbkommando alt 6]Kontakta oss [snabbkommando alt 7]