Åter till startsidan
KundvagnLogga in

0 produkter 0,00 kr
2009-05-26

Testa vår interaktiva utbildning i systematiskt arbetsmiljöarbete

Från och med i dag finns en ny interaktiv utbildning om systematiskt arbetsmiljöarbete på vår webbplats. Den ska vara ett enkelt och smidigt sätt att sätta sig in i vad systematiskt arbetsmiljöarbete är och vilka verktyg som finns för att jobba med det. I första hand riktar den sig till nybörjare på området men kan också användas av chefer, skyddsombud och alla andra intresserade.

- Det känns jätteroligt att kunna erbjuda en utbildning av denna typ, säger Magnus Moström på Arbetsmiljöverkets webbredaktion. Den är ett led i vårt arbete att erbjuda fler interaktiva tjänster på webbplatsen. Med en utbildning på webben är det lätt att komma tillbaka flera gånger och att hitta de olika delarna i det systematiska arbetsmiljöarbetet.

Förutom fokus på systematiskt arbetsmiljöarbete tar utbildningen också upp ansvarsfrågor och lagkrav. Mycket av informationen är anpassad efter olika roller, till exempel chef, skyddsombud och medarbetare. Praktiska övningar ger användaren möjlighet att testa sina kunskaper och från varje kapitel i utbildningen går det att ta sig vidare till regler, temasidor och trycksaker.

Utbildningen har tagits fram i samarbete med Stockholms läns landsting och utbildningsföretaget Learnways.

Se SAM-utbildningen här

Klicka här för att skriva ut sidan i en printervänlig version.
© 2014 Arbetsmiljöverket, Lindhagensgatan 133, 112 79 Stockholm, Tfn: 010-730 90 00, Fax: 08-730 19 67Upp till sidans topp
[ Kontakta oss | Om webbplatsen | arbetsmiljoverket@av.se ]